NENE HATUN ANAOKULU
EĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ TEMEL HEDEFLERİMİZ
Çocuklarımızı; sorgulayan, bilgiye kendi ulaşabilen ve bilgiyi kendi bağımsız aklının süzgecinden geçirerek özümseyen bireyler olarak yetiştirmek,
Çocuklarımızın birey olarak sorumluluk almalarına ve problem çözme becerisi kazanmalarına katkıda bulunmak,
Çocuklarımızın kendilerine ve diğer bireylere saygı duyan, zamanı iyi kullanan, duygularını rahatça aktarabilen, bedensel ve ruhsal yönden sağlıklı olmanın önemini kavramış bireyler olarak yetiştirmek,
Çocuklarımızın akademik yaşamlarında ilgi, yetenek ve gereksinimlerine uygun seçimler yapmalarına yardımcı olmak,
Her alanda yetkin ve kendine güvenen, çok boyutlu düşünme yeteneğiyle donanmış, toplumsal sorumluluk bilincine sahip bireyler yetiştirmek,
"Çocuk merkezli" bir anlayışla, her bireyin farklı olduğunu kabul ederek, bu farklılıklar doğrultusunda eğitim ve öğretim yaklaşımlarını belirlemek.
MİSYONUMUZ
Tüm gelişim alanları ve ahlaki değerleri yaşına uygun en üst düzeye taşımaya yönelik her türlü faaliyetlere yer vererek, bütün olarak gelişmiş, kendine güvenen, Türkçeyi doğru ve güzel konuşan, milli ve manevi değerlere bağlı, topluma yön veren bireyler yetiştirmek.
VİZYONUMUZ
Okul öncesi eğitimdeki gelişmeleri ve yenilikleri eğitimimize uygulayarak, çağın gereklerine uygun donanıma sahip, bireysel özelliklere önem veren, okul öncesi eğitim alanında örnek bir anaokulu olmak.
ETKİNLİKLERİMİZ
Serbest Zaman Etkinliği; Çocukların öğretmen rehberliğinde, küçük gruplar halinde kendi ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda bir etkinliğe yöneldiği zaman dilimidir. Çocuklar serbest zaman etkinliği sırasında, kendi isteklerine ve ilgilerine göre çoğu zaman da kendi seçtikleri arkadaşlarıyla bir etkinliğe yöneldiği zaman, yetişkin baskısı hissetmeden rahat ve özgür bir ortamda daha yaratıcı olurlar. Çocuğun hayal gücü ve yaratıcılığını geliştirdiği, küçük kas gelişiminin desteklendiği, el-göz koordinasyonunu geliştirdiği, özgün bir ürün çıkardığında kendisine olan güvenini pekiştirdiği bir ortamdır. Serbest zaman etkinlikleri, ilgi köşeleri etkinlikleri ve sanat etkinliklerinden oluşur. Sınıflarımızda bulunan ilgi köşeleri; kitaplık köşesi, evcilik köşesi, blok köşesi, fen-doğa köşesi, kukla köşesi, müzik köşesi, eğitici oyuncak köşesidir. Ayrıca çocuklarımıza kazandırılacak hedef ve kazanılması beklenen davranışlara göre geçici ilgi köşeleri de hazırlanır. Sanat etkinlikleri, çeşitli boyama ve baskıçalışmaları, yoğurma maddeleri ile yapılan çalışmalar, kâğıt işleri, çeşitli artık materyallerle yapılan çalışmalar, proje çalışmalarını içerir.
Türkçe Dil Etkinlikleri; Çocuklarımızın dil gelişimine yardımcı olan, duygu ve düşüncelerini rahat ifade etmesine olanak sağlayan, özgün hikâye-şiir-tekerleme-parmak oyunu üreterek yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini geliştirdikleri, yeni kelimeler öğrenerek kelime dağarcığını geliştirdikleri bir etkinliktir. Türkçe dil etkinliği hikâye öncesi etkinlikler, hikâye anlatma ve hikâye sonrası etkinlikler olarak üç bölümden oluşur. Hikâye öncesi etkinlikler; bilmece, tekerleme, şiir, parmak oyunu ve sohbetten oluşur. Hikaye anlatma ise, projeksiyon, TV ekranı, hikaye kartları, hikaye kitapları kullanılarak hikaye anlatılmasıdır. Hikâye sonrası etkinlikte, dramatizasyon, pandomim, hikâye tamamlama, hikâye oluşturma, yaratıcı dans çalışmaları yapılır.
Müzik Etkinliği; Çocuğun müzikle ilgili yeteneklerini ortaya çıkaran, ses-kulak ve zevk eğitimine yardımcı olan, dinleme alışkanlığı kazandıran, şarkı söylerken yeni sözcükler öğrenmesine, estetik duygularını geliştirmesine yardımcı olan, ritim duygusu edinmesine katkıda bulunan bir etkinliktir. Müzik etkinliğinin içeriğini; şarkı söyleme, müzik dinleme, ritim çalışmaları ve müzikli dramatizasyonlar oluşturur.
Oyun ve Hareket Etkinliği; Okul öncesi dönemde çocuğun en ciddi işi oyundur. Çocuğun hareketli oyunlarla kaslarını geliştirme fırsatı bulduğu, birikmiş enerjisini harcadığı, çevresindeki nesneleri tanıdığı, bazı kavramları kazandığı bir etkinliktir. Oyun etkinli çocukların kişilik gelişiminde ve sosyalleşmesinde önemli rol oynar. Çaba harcamayı, başladığı işi bitirmeyi ve bundan zevk almayı öğrenir. Oyun etkinliklerinde ısındırıcı oyunlara, taklit oyunlarına, açık hava oyunlarına, sınıf- salon oyunlarına ve dinlendirici oyunlara yer verilmektedir.
Fen ve Matematik Çalışmaları; Çocukların belli bir obje ve uyarıcıüzerinde dikkatlerini toplayabilmelerine, kendisini ve çevresini algılayabilmelerine, problem çözebilme ve nesneler arasında ilişki kurabilmelerine, akıl yürütebilmelerine, problem çözebilme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olan bir etkinliktir. Fen ve doğa çalışmalarının içeriğini; deneyler yapma, inceleme gezileri yapma, hayvan besleme, bitki yetiştirme, kavaram çalışmaları yapma oluşturmaktadır.
Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmaları; Çocuklarımızın küçük kas gelişimlerine destek olma, el-göz koordinasyonunu geliştirme, kavram gelişimine yardımcı olmaya yönelik bu etkinlikler aracılığıyla, çocuklardaki yaratıcılık duygusu gelişirken aynı zamanda da bilişsel ve sosyal-duygusal alanlardaki yeteneklerinin gelişimi desteklenir. Bu etkinliğin içeriğinde çizgi çalışmaları, kavramların tanıtımı ve benimsetilmesi, tek basamaklı sayılarla çalışmalar yer almaktadır.
Sosyal-Kültürel Etkinlikler; Alınan hedefler ve kazanılması beklenen davranışlara göre tiyatro, sinema, farklı kurumlara inceleme gezileri yapılarak okula dönüşte değerlendirmeleri yapılır. Belirli gün ve haftalar kutlanır. Velilerimizle birlikte bahar şenliği, yılbaşı kutlaması vb. farklı sosyal etkinlikler düzenlenir. Ayrıca çocuklarımızın tüm gelişimlerini destekleyecek nitelikte satranç ve ritim çalışmaları yapılır.
Bütün bu etkinlikler eğitim programımız çerçevesinde her biri ayrı değerli öğretmenlerimiz tarafından en ilgi çekici, sıkılmadan, eğlenerek öğrenebilecekleri şekilde planlanarak gün gün uygulanmakta ve okulumuzun web sitesi olan http://karamannenehatunanaokulu.meb.k12.tr/ adresinde güncel olarak yayınlanmaktadır.
İNDİRME LİNKİ:meb_iys_dosyalar/70/01/963449/dosyalar/2019_12/31111842_NENE_HATUN_ANAOKULU.doc
Yazdır
Beğen |
5 kişi beğendi